Skip to main content

Гульня Зьмест Тыпы гульняў | Крыніцы | Вонкавыя спасылкі | Навігацыйнае мэню«Enhancing Organizational Business Process Perception — Experiences from Constructing and Applying a Dynamic Business Simulation Game»«Introduction to Computerized Business Management Simulations»«Learning from Experience in Business Decision Games»ГульняНастольныя гульні па-беларускуБеларускія народныя гульні

Гульні


эмоцыяўжывёлаўЧалавекпрацызаробакмастацтваспортупазлыадукацыйнуюсымуляцыйнуюпсыхалягічнуюцацканэўралёгіярозумуарэліаквапаркікампутарныя сымулятарыпрадпрыемствахгаспадарцыфутболтэнісгольфбаскетболвалейболхакейкрыкетбэйсболаўстралійскі футболгэльскі футболмазгатнякрыжаванкісудокуазартныхпокербрыджазартных гульняўблэкджэкпрэфэрансказінолюдаманіяпсыхічны разладCommons-logo.svg












Гульня




Зьвесткі зь Вікіпэдыі — вольнай энцыкляпэдыі






Перайсьці да навігацыі
Перайсьці да пошуку




Перацягваньне канатаў


Гульня — від непрадуктыўнай дзейнасьці, зьвязаны зь дзеяньнямі, абмежаванымі правіламі, якія накіраваныя на стварэньне, разьвіцьцё і падтрымку працэсу ў вызначаных межах. Задача працэсу — даставіць удзельнікам шэраг перажываньняў і эмоцыяў, даць працэсы, у якіх можна набыць новы досьвед празь непасрэдны практычны ўдзел. У жывёлаў імкненьне гуляць назіраецца ў ювэнільным пэрыядзе і зьнікае з часам сталеньня. Чалавек у гэтым адрозьніваецца ад іншых жывёлаў тым, што захоўвае гульнявыя паводзіны доўга пасьля сканчэньня ювэнільнага этапу разьвіцьця.


Гульню варта адрозьніваць ад працы, якая звычайна праводзіцца за заробак, і ад мастацтва, якое часьцей за ўсё есьць выразам эстэтычных і ідэалягічных элемэнтаў чалавека. Тым ня менш, адрозненьне паміж імі не зьяўляецца дакладнымі, і многія гульні таксама лічацца працай, як то прафэсійныя віды спорту, або мастацтвам, як то пазлы і іншыя гульні.


Гульні звычайна зьвязаны з разумовай ці фізычнай стымуляцыяй, а часьцей і з адным і другім. Многія гульні дапамагаюць разьвіць практычныя навыкі, служаць формай фізычных практыкаваньняў ці іншым чынам выконваюць адукацыйную, сымуляцыйную або псыхалягічную ролю. Многія гульні паўсталі са старажытных часоў з абрадаў, але ў бытаваньні яны на сёньня не ўспрымаюцца як сродак былых вераваньняў, а як сродак адпачынку і здабыцьця карысных навыкаў.




Зьмест





  • 1 Тыпы гульняў

    • 1.1 Дзіцячыя


    • 1.2 Сымуляцыйныя


    • 1.3 Спартовыя


    • 1.4 Лягічныя


    • 1.5 Азартныя



  • 2 Крыніцы


  • 3 Вонкавыя спасылкі




Тыпы гульняў |



Дзіцячыя |




Гульня ў квача зьяўляецца сусьветна папулярнай дзіцячай гульнёй.


Чалавек гуляе зь дзяцінства. Важным элемэнтам дзіцячых гульняў зьяўляецца цацка. Дзіцячыя гульні спрыяюць вывучэньню і спазнаньне навакольнага сьвету, разьвіцьцю асобы і ўяўленьня, усьведамленьню дарослых роляў, выпрацоўцы навыкаў і ўсталяваньню зносінаў паміж аднагодкамі. Гуляючы, дзеці рыхтуюцца да дарослага жыцьця, робячы выгляд, што яны настаўнікі, лекары, выхавальнікі, ладзяць уяўныя вечарыны сваім лялькам і г. д.[1] Сучасная нэўралёгія лічыць, што гульня разьвівае гнуткасьць розуму, дазваляе атрымаць навыкі і здольнасьць дасягаць жаданай мэты рознымі спосабамі. Часта дзіцячыя гульні структураваныя, то бок маюць усталяваныя правілы, вядомыя ўсім удзельнікам. Такія гульні значна адрозьніваюцца адна ад адной у розных народаў, гэта значыць маюць нацыянальныя і культурныя асаблівасьці.


Для стварэньня ўмоваў для дзіцячых гульняў у гарадзкіх жылых раёнах уладкоўваюцца дзіцячыя гульнявыя пляцоўкі. Звычайна на гульнявых пляцоўках абсталююцца пясочніцы, арэлі, лесьвічкі і падобныя структуры, якія дапамагаюць дзецям разьвіваць каардынацыю і спрыт, і адначасова проста атрымліваць задавальненьне. Забаўляльныя цэнтры, аквапаркі і іншыя камэрцыйныя ўстановы прапануюць дзецям больш складаныя тыпы гульняў, якія патрабуюць дадатковага абсталяваньня.



Сымуляцыйныя |


Да гэтай клясы адносяцца гульні, у якіх ствараецца пэўная умоўная сытуацыя з мэтай трэніроўкі, напрыклад вайсковых манэўраў. Да гэтай клясы ставяцца таксама розныя кампутарныя сымулятары, што імкнуцца як мага дакладней адлюстраваць умовы рэальных сытуацыяў і навучыць карыстальніка прымаць рашэньні ў экстрэмальных умовах. Адным зь відаў такіх сымуляцыяў зьяўляецца бізнэс-сымуляцыя[2][3]. Гэтая разнавіднасьць сымуляцыі характарызуецца імітацыяй бізнэс-працэсаў у асобных прадпрыемствах, галінах і гаспадарцы[4][5].



Спартовыя |


Асноўны артыкул: Спорт



Футбол зьяўляецца самым папулярным відам спартовай гульні.


Спартовыя гульні маюць добра ўсталяваныя правілы, зафіксаваныя ў дакумэнтах адпаведных міжнародных або нацыянальных фэдэрацыяў, якія займаюцца адпаведнымі відам спорту. Аматары звычайна прытрымліваюцца гэтых жа самых правілаў. Спартовыя гульні падзяляюцца на індывідуальныя і камандныя. У камандных гульнях важна ня толькі ўменьне асобных гульцоў, але і здольнасьць пасьпяхова узаемадзейнічаць паміж сабой.


Характэрнай асаблівасьцю спартовых гульняў зьяўляецца тое, што яны перараслі рамкі простай забавы, і сталі ня толькі часткай культуры, але і індустрыяй. У спорце ёсьць прафэсійныя гульцы, для якіх гульня зьяўляецца працай, а не забавай, і гледачы, заўзятары, якія атрымліваюць задавальненьне, назіраючы за гульнёй, і спартовы бізнэс, які арганізуе гульні. Самымі папулярнымі спартовымі гульнямі зьяўляюцца футбол, тэніс, гольф, баскетбол, валейбол, хакей, крыкет і бэйсбол. Іншыя гульні, хоць і ня маюць вялікай папулярнасьці ў гледачоў, але прыцягваюць шматлікіх аматараў, як то алтымат. Многія гульні папулярныя толькі ў межах асобных краінаў альбо рэгіёнаў, як то аўстралійскі футбол ці гэльскі футбол.



Лягічныя |


Да лягічных гульняў ставяцца мазгатня, крыжаванкі, судоку, а таксама многія з антаганістычных настольных гульняў. Цікавасьць чалавека да лягічных гульняў крыецца ў тым, што гульня перад сабой ставіць задачу, рашэньне якой можна знайсьці з дапамогай лягічнага аналізу, прадумваньнем на некалькі крокаў наперад, і, у рэшце рэшт, пасьпяховае вырашэньне задачы дае чалавеку задавальненьне. Да гэтай катэгорыі можна аднесьці картачныя гульні рознага роду, паколькі яны патрабуюць лягічнага мысленьня, і ў іх часта гуляюць для задавальненьня. Аднак, картачныя гульні таксама ставяцца да азартных, таму што ў іх часта гуляюць на грошы, а часам і да спартовых, то бок покер у некаторых варыянтах і брыдж маюць правілы, па якіх можна праводзіць спаборніцтвы.



Азартныя |


Асноўны артыкул: Азартная гульня

Асаблівасьцю азартных гульняў зьяўляецца тое, што перамога або параза ў іх мае ня толькі сымбалічнае, але і рэальнае жыцьцёвае значэньне, то бок у гэтых гульнях гуляюць на грошы. Перамога і параза ў іх у асноўным залежыць ня толькі ад майстэрства гульца, але і ад выпадку. У сучасным сьвеце ў адных краінах існуе індустрыя азартных гульняў, у іншых краінах азартныя гульні знаходзяцца пад жорсткім кантролем ці забаронай.


У найпростых азартных гульнях не патрабуюцца ўменьні ці здольнасьці гульцоў. У іх вынік гульні залежыць ад выніку выпадковай падзеі, як то галава ці лік пры падкіданьні манэты або выпадзеньне пэўнага сэктару ў гульні ў рулетку. Аднак, складаныя гульні, нават з такімі простымі правіламі як блэкджэк, патрабуюць ад гульца разумовай дысцыпліны і веды верагоднасьцяў атрыманьня той ці іншай камбінацыі картаў. У яшчэ больш складаных гульнях у карты, як то покер, прэфэранс, умеласьць гульца значна важней чым выпадковасьць раздачы карт, то бок больш умелы гулец атрымае максымальную перамогу на добрай карце і мінімізуе паразу на дрэннай.


У краінах, дзе азартныя гульні дазволеныя, існуюць спэцыяльныя ўстановы для гульні — казіно. Для простых гульняў існуюць гульнявыя аўтаматы. Прывабнасьць азартных гульняў грунтуецца ня толькі на задавальненьні ад працэсу гульні, але і на імкненьні гульцоў атрымаць хуткія і лёгкія грошы. З азартнымі гульнямі зьвязана праблема людаманія, то бок псыхічны разлад, пры якім гульня выцясьняе ў жыцьці чалавека іншыя каштоўнасьці.



Крыніцы |



  1. ^ Sutton-Smith, B. (1997). «The Ambiguity of Play». Cambridge, Mass., Harvard University Press. ISBN 0674005813


  2. ^ Lainema (2003). «Enhancing Organizational Business Process Perception — Experiences from Constructing and Applying a Dynamic Business Simulation Game». Turku School of Economics, Series A-5:2003. ISBN 951-564-154-3.


  3. ^ Biggs, William D. (1990). «Introduction to Computerized Business Management Simulations». Guide to Business Gaming and Experiential Learning. Nichols/GP. London, — С. 23—35.


  4. ^ Faria, A. J. and Dickinson, John R. (1994). «Simulation Gaming for Sales Management Training». Journal of Management Development, Vol. 13, No. 1, — С. 47—59. https://doi.org/10.1108/02621719410050183


  5. ^ Jackson, J. R. (1959). «Learning from Experience in Business Decision Games». California Management Review, Vol. 1, No. 2, — С. 92—107. https://doi.org/10.2307%2F41165351



Вонкавыя спасылкі |


Commons-logo.svgГульнясховішча мультымэдыйных матэрыялаў



  • Настольныя гульні па-беларуску. Symbal.by.


  • Беларускія народныя гульні. Ясьлі-садок «Землянічка».




Атрымана з «https://be-tarask.wikipedia.org/w/index.php?title=Гульня&oldid=2058593»













Навігацыйнае мэню



























(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.080","walltime":"0.113","ppvisitednodes":"value":244,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":1997,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":396,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":9,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":0,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":3044,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":1,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 35.654 1 -total"," 55.28% 19.709 1 Шаблён:Commons"," 46.55% 16.597 1 Шаблён:Вызначэньне_прасторы_назваў"," 34.91% 12.448 1 Шаблён:Commons/Міні"," 32.43% 11.563 1 Шаблён:Крыніцы"," 11.30% 4.027 2 Шаблён:Асноўны_артыкул"," 7.04% 2.511 2 Шаблён:ISBN"],"cachereport":"origin":"mw1319","timestamp":"20190723031906","ttl":2592000,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"u0413u0443u043bu044cu043du044f","url":"https://be-tarask.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1%83%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%8F","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q11410","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q11410","author":"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2008-09-20T17:29:34Z","dateModified":"2019-05-10T18:03:42Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Tug-of-war.jpg"(RLQ=window.RLQ||[]).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":146,"wgHostname":"mw1269"););

Popular posts from this blog

Category:9 (number) SubcategoriesMedia in category "9 (number)"Navigation menuUpload mediaGND ID: 4485639-8Library of Congress authority ID: sh85091979ReasonatorScholiaStatistics

Circuit construction for execution of conditional statements using least significant bitHow are two different registers being used as “control”?How exactly is the stated composite state of the two registers being produced using the $R_zz$ controlled rotations?Efficiently performing controlled rotations in HHLWould this quantum algorithm implementation work?How to prepare a superposed states of odd integers from $1$ to $sqrtN$?Why is this implementation of the order finding algorithm not working?Circuit construction for Hamiltonian simulationHow can I invert the least significant bit of a certain term of a superposed state?Implementing an oracleImplementing a controlled sum operation

Magento 2 “No Payment Methods” in Admin New OrderHow to integrate Paypal Express Checkout with the Magento APIMagento 1.5 - Sales > Order > edit order and shipping methods disappearAuto Invoice Check/Money Order Payment methodAdd more simple payment methods?Shipping methods not showingWhat should I do to change payment methods if changing the configuration has no effects?1.9 - No Payment Methods showing upMy Payment Methods not Showing for downloadable/virtual product when checkout?Magento2 API to access internal payment methodHow to call an existing payment methods in the registration form?